Hoogerheide - Koudekerke (Bij Vlissingen / Middelburg) 87 km.

Woensdag 7 augustus 2013.

Om 07.45 uur opgestaan en lekker gedoucht. Daarna ontbijten we in de woonkamer van onze gastvrouw, klassieke muziek op de achtergrond. Een heerlijk ontbijt, vers gekookt eitje, jus, yoghurt en boterhammen. Een goed begin van de dag.

Volgens de berichten wordt het een regenachtige dag. Om 09.15 uur zitten we op de fiets. Het is dan nog droog. Vol goede moed gaan we van start. Eerst naar Woensdrecht en dan Bath en dan verder naar Waarde en Kruiningen.

We volgen de weg onder aan de dijk langs de Westerschelde. We stoppen regelmatig en lopen dan even de dik op om naar de schepen op de Westerschelde te kijken. Op sommige plaatsen varen deze schepen wel erg dicht langs de kust.

Het is een sombere, grijze dag, maar nog steeds droog. We volgen de Westerschelde richting Vlissingen, waar we vanavond zullen overnachten. Aanvankelijk waren we deze dag van plan om onder andere Yerseke en Goes te bezoeken, maar met de regen op komst besluiten we in een redelijk rechte koers naar onze volgende B&B te fietsen. Jammer, maar helaas.

We naderen het kanaal door Zuid-Beveland. Tijd voor een broodje. We stoppen bij de ingang van het kanaal, waar we mooi zicht hebben op de schepen die het kanaal invaren richting het sluizencomplex.
We steken het kanaar door Zuid-Beveland over naar Schore.

Vanaf 12.00 uur begint het voorzichtig te regenen. Het gaat over in zo'n gezapig regentje, waar je wel nat van wordt. We hebben beide een regenjackje aangedaan. Onderweg stoppen we nog een keer onder een boom, waar het nog een beetje droog is en eten nog een broodje.

Dan weer op de fiets, door naar de B&B in Koudekerke. Het is even zoeken. Na een paar keer de weg gevraagd te hebben, komen we om 14.30 uur bij de B&B aan. Ondanks het regenjack is alles nat en soppen de voeten in de schoenen. Onze gastvrouw ontvangt ons hartelijk. Eerst douchen en droge kleren en dan in de huiskamer lekkere warme chocolademelk.

Na de chocolade is het eerst tijd om het reisverslag van de dag bij te houden. Het blijft regenen. We besluiten in de direkte omgeving van de B&B iets te gaan eten. Het wordt restaurant de Smidse in Koudekerke. Henk mosselen, Suzanne kabbeljouw. Heerlijk.

We lopen terug naar onze slaapplek. We komen langs koren- en pelsmolen "de Lelie". Deze molen staat direkt tegenover ons onderkomen. We drinken koffie op de kamer en nemen de route voor morgen door en lezen nog wat.

Later op de avond zien we nog net het schijnsel van de ondergaande zon op de kap van de schoorsteen van onze B&B. Dat belooft iets voor de dag van morgen.